Strona zrozumiała dla Google

wielojęzyczne centrum obsługi klienta multilingual customer service obsługa wielojęzyczna Zobacz nową kolekcję new look polska 2015

Stron nie tworzymy dla samych siebie, ale zwykle dla firm. Firmy natomiast również nie potrzebują stron na własny użytek, ale po to, by trafić do szerokiego grona odbiorców. Ten ostatni krok niestety będzie niemożliwy do wykonania, jeśli strona nie znajdzie się wysoko w wyszukiwarce internetowej. Najlepiej, by zajęła miejsce na pierwszej stronie, a zwłaszcza w pierwszej trójce wyników.

Wyszukiwarka internetowa rządzi się swoimi prawami. Silnik wyszukiwania jest stworzony tak, by dawać jak najlepsze rezultaty z punktu widzenia użytkownika. Niestety wyszukiwarka nie jest narzędziem idealnym i nie zawsze docenia wartość strony.

Na „niedowartościowanie” szczególnie narażone są te strony, które korzystają z wielu dodatków, takich jak animacje we Flashu lub Javie. Niestety Google – bo to tej wyszukiwarki używa 99% polskich internautów – nie radzi sobie najlepiej z odczytywaniem treści zawartych w tego typu dodatkach.

Oczywiście, tworząc stronę możemy stwierdzić, że jest to problem wyszukiwarki, ale nietrudno się domyślić, że to my i nasi klienci stracimy najwięcej, jeśli nie dostosujemy się do wymogów stawianych przez wyszukiwarkowego giganta.

Dobrym pomysłem jest zamiana niektórych animacji stworzonych we Flashu lub Javie na podobne animacje napisane w CSS. Ten ostatni język Google rozumie zdecydowanie lepiej. Błędem jest również umieszczanie ważnych treści jako obrazów.

Z punktu widzenia użytkownika nie ma znaczenia, czy tekst jest tekstem sensu stricto, czy został wklejony jako obraz lub animacja. Jednak dla Google są to dwie różne strony i tekstu umieszczony w ramach obrazka po prostu nie zostanie odczytany, a co za tym idzie – strona może stracić w rankingu.

www.holo.pl budowlana.biegnę.com.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *