Google to ważny czytelnik

Strony Internetowe są przeglądane nie tylko przez biologicznych użytkowników, ale również przez roboty. Na szczęście nie chodzi o mechaniczne istoty znane z filmu sci-fi, a raczej o programy, które sprawdzają witryny dla wyszukiwarki Google.

Na podstawie takiego odczytu tworzony jest ranking wyszukiwarki, a na podstawie rankingu – listy wyników wyszukiwania, które przeglądamy kilkukrotnie każdego dnia. Z tego powodu warto umieszczać na stronie takie treści, które będą zachwycały nie tylko użytkowników, ale również „wpadną w oko” wyszukiwarkowym robotom.

Jak tego dokonać?
Niestety dokładną odpowiedź zna jedynie niewielka grupa pracowników Google. Cała reszta internautów może jedynie snuć domysły. Znaczenie dla rankingu strony ma na pewno zgodność merytoryczna tekstu z frazą, którą wpisuje użytkownik.

Google zwraca uwagę na to, czy w tekście znajduje się wpisana przez użytkownika fraza lub frazy bliskoznaczne. Ważne jest również miejsce, w którym hasło się znajduje. Z tego powodu warto tworzyć tytuły i nagłówki konkretnie opisujące treść. Artystyczne porównania albo wymyślne metafory może i przypadną do gustu użytkownikowi, ale możemy stracić punkt w rankingu wyszukiwarki.

Z drugiej strony, nie warto przesadzać z „pisaniem pod wyszukiwarkę”, bo Google regularnie ulepsza kryteria wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarka raczej nie nabierze się na hasło powtórzone kilkadziesiąt razy w krótkim tekście. Co gorsza, taki „wybryk” może spotkać się restrykcjami ze strony twórców wyszukiwarki, a to grozi blokadą lub bolesnym spadkiem w rankingu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *